ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
2011-05-19

 

Click to enlarge

 

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα και την εξέλιξη της καινοτομίας στο σχολείο και πώς μπορούν τα  καινοτόμα σχολεία να αποτελέσουν φορείς διάχυσης και ανάπτυξης της καινοτομίας μέσα στο ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης; Εκπαιδευτικοί, στελέχη της εκπαίδευσης και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τα ζητήματα αυτά στη "Συνάντηση Εμπέδωσης και Επέκτασης Καινοτόμων Πρακτικών" που διοργάνωνει το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας (ΔΣΚ)* την Παρασκευή 20 Μαϊου 2011 και ώρα 5:00 μ.μ. στην Αίθουσα Νερού του Νέου Δημαρχειακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης (Βασ. Γεωργίου 1). 

Στη Συνάντηση θα συμμετάσχουν σχολεία- μέλη του Δικτύου από τους Νομούς Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Σερρών και Κιλκίς, τα οποία παρακολουθούν ή έχουν ήδη ολοκληρώσει το τριετές επιμορφωτικό πρόγραμμα Ανάπτυξης της Σχολικής Μονάδας κατά την περίοδο 2007-2010. Η εκδήλωση επίσης απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς σχολείων του Νομού Θεσσαλονίκης και σε στελέχη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. 

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα του ΔΣΚ εκπαιδευτικοί υποστηρίζονται, ώστε να  αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν διαδικασίες και πρακτικές που ευνοούν την καινοτομία, στοχεύουν στη δημιουργική και πιο αποτελεσματική μάθηση, στη συνεργασία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία αλλά και στην ενίσχυση της οργανωτικής επάρκειάς του. Έτσι, με τη διοργάνωση της Συνάντησης επιδιώκεται η περαιτέρω ενίσχυση της καινοτόμου πορείας των σχολείων αυτών μετά την ολοκλήρωση των τριών κύκλων του επιμορφωτικού προγράμματος, ώστε τα ίδια πλέον να είναι σε θέση να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για καινοτόμες δράσεις, αλλά και η ανάδειξη του ρόλου τους ως σχολείων-φάρων καινοτομίας στην τοπική σχολική κοινότητα. 

Στο διάλογο για την προσέγγιση των ζητημάτων αυτών, θα αξιοποιηθούν τα βασικά συμπεράσματα από την επιστημονική αξιολόγηση της τριετούς πορείας του Δικτύου, τα οποία θα παρουσιάσει ο επιστημονικός υπεύθυνος της μελέτης, Καθ. Γεράσιμος Κουζέλης. Παράλληλα, εκπαιδευτικοί σχολείων από τους Νομούς  Θεσσαλονίκης, Σερρών και Καβάλας θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν δια ζώσης τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, ενώ θα συζητηθούν οι προοπτικές για τη βιωσιμότητα, την επέκταση και την ανάπτυξη της καινοτομίας από τους πανεπιστημιακούς Βασίλη Τσελφέ, Σίμο Ρετάλη και τον επιστημονικό συνεργάτη του Δικτύου, Κωστή Κοντογιάννη.

Ώρα έναρξης / λήξης: 17.00 - 20.30.

(*) Το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας

Το ΔΣΚ είναι αποτέλεσμα της Μορφωτικής Πρωτοβουλίας,  η οποία συγκροτήθηκε από το Ίδρυμα Ευγενίδου, το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, το  Ίδρυμα Λαμπράκη, το  Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη, το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας, το  Ίδρυμα Μποδoσάκη, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το  Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, κατά την περίοδο 2006-10. Το Δίκτυο διανύει πλέον την 4η χρονιά της εφαρμογής του με τη συνεργασία του Υπ. Παιδείας, θέτοντας τις βάσεις για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και επέκτασή του, ώστε να ωφελήσει το σύνολο της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας της χώρας. Ήδη έχει δημιουργηθεί μια δυναμική κοινότητα συνεργασίας 150 σχολείων, και περισσότερων από 600 εκπαιδευτικών, που μπορούν να αποτελέσουν έναν πυρήνα σταδιακής επέκτασης κατά τους προγραμματισμούς του Υπουργείου.

 Όπως έχει διαπιστωθεί από την εξωτερική αξιολόγηση της τριετούς πιλοτικής πορείας του ΔΣΚ που διενεργήθηκε με ευθύνη του Καθ. Γεράσιμου Κουζέλη και της Καθ. Δήμητρας Μακρυνιώτη, πρόκειται για ένα εγχείρημα που συμπλέει με τις αρχές που διέπουν το «Νέο Σχολείο» και έχει προταθεί η δυνατότητα διεύρυνσης και αξιοποίησής του ως ενός έγκυρου παραδείγματος εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων.



Recent UPdate

 

copyright Mathitis.gr

 

 

Developed by: