Κυκλοφοριακή αγωγή και οδική ασφάλεια για τα παιδιά
2008-05-28

 

Click to enlarge

 

Μους-Μους: Είδατε παιδιά; Ώσπου να πείτε ΜΑΘΗΤΗΣ έφτασα στο στούντιο ειδήσεων. Ευτυχώς είναι δίπλα και γλιτώνω φανάρια, πεζοδρόμια και μποτιλιάρισμα στους δρόμους. Εξάλλου είμαι τόσο ανυπόμονος, που δεν μπορώ να περιμένω ώσπου ν’ ανάψει ο Γρηγόρης. 

Τιτίζ: Τον ακούτε παιδιά τι λέει; Oh, Mon Dieu! Δεν μπορεί να περιμένει στα φανάρια. Και γιατί παρακαλώ δεν μπορείς να περιμένεις; Τέτοιο καλό παράδειγμα θα δώσεις στα παιδιά; Μετά καυχιέσαι ότι είσαι καλός οδηγός. Για να γίνει κάποιος καλός οδηγός, πρέπει πρώτα να μάθει πώς να είναι καλός πεζός, να γνωρίζει τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και να τους τηρεί.

Μους-Μους: Τιτίζ, αμέσως να με μαλώσεις. Είπα ότι είμαι ανυπόμονος, όχι ότι δεν προσέχω και δεν τηρώ τους κανόνες.

Μουρ-Μουρ: Εγώ πάντως συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Τιτίζ για όσα είπες παραπάνω. Βλέπουμε  πολλές φορές στο δρόμο ενήλικες ανθρώπους να διασχίζουν μεγάλες λεωφόρους λες και βρίσκονται στο χωράφι τους, λες και δε γνωρίζουν ότι οι διαβάσεις είναι για τους πεζούς. Τα φανάρια  κάποιοι τα αγνοούν και ίσως να νομίζουν ότι έχουν διακοσμητικό χαρακτήρα. Πώς λοιπόν ένας που δεν είναι σωστός πεζός θα γίνει και καλός οδηγός; Μάλλον απίθανο το βλέπω.

Τιτίζ: Tu as raison, Μουρ-Μουρ. Έχεις δίκιο. Όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και οι γονείς πρέπει να κάνουν μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα παιδιά τους, αρκεί βέβαια να σέβονται και οι ίδιοι τους κανόνες. Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού για να εξοικειωθούν τα παιδιά με το «Σταμάτη» και το «Γρηγόρη» είναι καλό να κάνουν μαζί περιπάτους στο κέντρο της πόλης τους. Έτσι δεν είναι παιδιά; Μπορείτε συγχρόνως να μάθετε  για τα πορτοκαλί φανάρια, που ειδοποιούν τα αυτοκίνητα να ανακόπτουν την ταχύτητά τους. Ακόμα είναι μια καλή ευκαιρία για να δείτε τους απερίσκεπτους, τους προσεκτικούς και τους υπεύθυνους πεζούς, όπως επίσης τους καλούς και τους κακούς οδηγούς. Όλα αυτά είναι εικόνες που χαράζονται στο μυαλό των παιδιών.

Μους- Μους: Και να μην ξεχνάμε ότι τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους και οι πεζοί στα πεζοδρόμια.

 

Μουρ-Μουρ: Εμείς δεν το ξεχνάμε Μους-Μους. Το κακό είναι ότι πολλά αυτοκίνητα σταθμεύουν στα πεζοδρόμια, ενώ άλλα περνούν πολύ κοντά σ’ αυτά. Συνεπώς τα παιδιά πρέπει να βαδίζουν στο κέντρο του πεζοδρομίου. Τα άκρα είναι επικίνδυνα, γιατί εκτός από όλα τα  άλλα, σε περίπτωση βροχής, τα αυτοκίνητα καταβρέχουν τους πεζούς. Επιπλέον, τα σταθμευμένα αυτοκίνητα είναι παγίδες, γιατί κρύβουν τα παιδιά από τα μάτια των αυτοκινητιστών που τρέχουν στο δρόμο, ενώ παράλληλα κόβουν τη θέα από τα παιδιά.

Τιτίζ: Να πούμε επίσης Μουρ-Μουρ ότι είναι καλό τα μικρά παιδιά να κάνουν και να ξανακάνουν με τους γονείς τους τις συνηθισμένες καθημερινές διαδρομές για να δουν αν κάτι έχει αλλάξει και να θυμηθούν τους μικροκινδύνους που έχει κάθε γειτονιά ή δρόμος. Έτσι παιδιά, αν από τώρα μάθετε να είστε προσεκτικοί πεζοί, όταν μεγαλώσετε θα γίνετε και σωστοί οδηγοί. Και σωστός οδηγός είναι αυτός που νοιάζεται όχι μόνο για τη δική του ασφάλεια, αλλά και των άλλων οδηγών, των επιβατών και φυσικά των πεζών.

Μους-Μους: Και να σας πω και κάτι άλλο;  Πολύ συχνά κάνουμε διάφορα ρεπορτάζ μέσα στην πόλη. Ίσως μας συναντήσετε σε κάποια διάβαση. Σας υπόσχομαι να μην είμαι βιαστικός από δω και μπρος. Εσείς μου υπόσχεστε ότι θα περνάτε πάντα με προσοχή από τις διαβάσεις; Και για να μην ξεχνάτε αυτά που είπαμε, παραθέτουμε πιο κάτω μερικές χρήσιμες συμβουλές για οδηγούς- γονείς. Σας προτείνω μάλιστα να εκτυπώσετε αυτόν τον  πίνακα και να τους τον χαρίσετε. Ας τον ονομάσουμε Πίνακας ασφαλούς κυκλοφοριακής αγωγής για γονείς και οδηγούς προς τα παιδιά.

Άντληση πληροφοριακού υλικού για τον πίνακα με τις συμβουλές από το έντυπο –αφιέρωμα «Παιδί και ασφάλεια στο δρόμο»  του περιοδικού «auto τρίτη».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  «ΠΑΙΔΙ &  ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.

1η δράση: Μαθαίνω τον Κ.Ο.Κ. παίζοντας».

 «ΠΑΙΔΙ, &  ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               2η δράση: Πώς γινόμαστε υπεύθυνοι οδηγοί, συνοδηγοί, επιβάτες και πεζοί ή Στο δρόμο, ΟΛΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ», διαμορφώθηκε από το εκπαιδευτικό – ψυχαγωγικό σχήμα ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ του περιοδικού ΜΑΘΗΤΗΣ και πραγματοποιήθηκε στις 17-5-2008 και 31-5-2008 στο Mediterranean Cosmos.



Recent UPdate

 

copyright Mathitis.gr

 

 

Developed by: