Το διάβασμα του παιδιού στο σπίτι
2009-01-13

 

Click to enlarge

 

Γεια σας φίλοι μου! Πώς περάσατε τις γιορτές; Φαντάζομαι ότι ξεκουραστήκατε και βρήκατε την ευκαιρία να ξεφαντώσετε με τους φίλους σας. Αλλά ο χρόνος κυλάει, οι διακοπές τελειώνουν, τα σχολεία ανοίγουν και κάθε κατεργάρης επιστρέφει στον πάγκο του. 

Η φίλη σας η Αιθρίνη, όμως παιδιά, πιστεύει ότι δε χρειάζεται να δυσανασχετείτε με το σχολείο γιατί στο χώρο αυτό μαθαίνετε ένα σωρό ενδιαφέροντα πράγματα και, συγχρόνως, αναπτύσσετε την προσωπικότητά σας. Το σχολείο έχει τις ευθύνες του, αλλά και τις ανταμοιβές και την ψυχαγωγία του∙ και κάτι άλλο πολύ σημαντικό: στο χώρο του σχολείου δημιουργείτε πολλούς καλούς φίλους και μαθαίνετε να λειτουργείτε ομαδικά. Ούτε το διάβασμα να σας φοβίζει, αφού διαβάζοντας αποκτάτε σημαντικές γνώσεις και ανοίγουν οι ορίζοντές σας.

Εξάλλου, σκεφτείτε πώς θα ήταν η ζωή σας αν παίζατε συνέχεια και δεν κάνατε τίποτα άλλο. Δε θα ήταν τα πράγματα κάπως βαρετά;

Ας δούμε, λοιπόν, το διάλογο που είχαν χθες το μεσημέρι η κ. Άννα με το γιο της το Μανώλη, που πηγαίνει Τρίτη Δημοτικού, για να καταλάβετε λίγο καλύτερα τι εννοώ.

Τους άκουσα να συζητούν την ώρα που έκανα τη συνηθισμένη βόλτα μου απολαμβάνοντας τον ήλιο της ημέρας. Νομίζω πως το θέμα συζήτησης θα σας φανεί αρκετά ενδιαφέρον, γι΄ αυτό σας το μεταφέρω.


Κ. Άννα: Τελείωσες το φαγητό σου παιδί μου;

Μανώλης: Ναι μαμά, λέω να κοιμηθώ τώρα για λίγο.

Κ. Άννα: Καλά, ξεκουράσου και μετά διαβάζεις.

Μανώλης: Ωχ, δεν έχω καμία όρεξη για διάβασμα.

Κ. Άννα: Έλα ρε Μανωλάκη, μην είσαι αρνητικός. Είμαι σίγουρη πως αν στρωθείς θα τελειώσεις πολύ γρήγορα. Μην ξεχνάς πως όταν διαβάζεις μαθαίνεις πολλά καινούρια και ενδιαφέροντα πράγματα.

Μανώλης: Και πότε θα παίξω;

Κ. Άννα: Σου υπόσχομαι πως μόλις τελειώσεις τα μαθήματά σου θα σε αφήσω να παίξεις όσο θέλεις.

Μανώλης: Καλά, αλλά θα με βοηθήσεις να μελετήσω; Έχω να λύσω μία πολύ δύσκολη άσκηση στα μαθηματικά.

Κ. Άννα: Αγόρι μου προσπάθησε να διαβάσεις μόνος σου πρώτα και αν έχεις κάποιες απορίες θα σε βοηθήσω. Αλλά είμαι σίγουρη ότι μπορείς να τα καταφέρεις και μόνος σου μια χαρά.

Μανώλης: Ο δάσκαλος μας έβαλε πολλά για αύριο. Δεν ξέρω αν θα προλάβω. Πάλι καλά που τελείωσα και με το διάβασμα των Αγγλικών .

Κ. Άννα: Μη στεναχωριέσαι αγόρι μου. Ξεκίνα τη μελέτη και κάνε όσα μπορείς. Να ξέρεις ότι έχει μεγαλύτερη αξία να διαβάζεις προσεκτικά και να εμπεδώνεις κάποια ουσιαστικά ζητήματα παρά να κάνεις γρήγορη και απρόσεκτη μελέτη πολλών μαθημάτων μαζί. Κοιμήσου όμως τώρα, για να χαλαρώσεις και να συγκεντρωθείς μετά στο διάβασμά σου∙ έτσι θα σου μείνει και χρόνος να παίξεις.

Μανώλης: Σ΄ ευχαριστώ μαμά για τη συμπαράσταση. Ήδη νιώθω καλύτερα, σαν να έφυγε ένα βάρος από πάνω μου.

Για την πιστή μεταφορά του διαλόγου

Μαρία Φορτοτήρα-Ψυχολόγος Α.Π.Θ.

Master στη Συμβουλευτική Ψυχολογία

(Από δημοσίευση στο περιοδικό ΜΑΘΗΤΗΣ, Ιανουάριος 2003)



Recent UPdate

 

copyright Mathitis.gr

 

 

Developed by: