Τα σχολεία άνοιξαν και οι μαθητές συζητούν για τις πρώτες εντυπώσεις τους
2008-01-08

 

Click to enlarge

 

Τα παιδιά, συνήθως, είναι πηγή μεγάλης ευχαρίστησης και θαυμασμού για τους γονείς τους. Παρ' όλα αυτά, είναι σπάνιο να βρεις παιδί που δεν είχε γίνει, σε κάποιο στάδιο της ανάπτυξής του, η αιτία μιας σοβαρής ανησυχίας για τους γονείς του.
Βέβαια, εκτός από τους γονείς, σημαντικό ρόλο στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών έχουν και οι δάσκαλοι, οι οποίοι διακατέχονται από ανάμεικτα συναισθήματα ικανοποίησης και ανησυχίας, καθώς παρακολουθούν την πρόοδο των μαθητών τους. Είναι πολύ πιθανόν να έχουν να αντιμετωπίσουν παιδιά ντροπαλά ή συνεσταλμένα, παιδιά που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον του σχολείου, παιδιά επιθετικά ή με καταστροφικές τάσεις, που λένε ψέματα ή κλέβουν

Αλλά θα ήταν πιο εύκολη η ζωή, αν πολύ περισσότερα πράγματα ήταν γνωστά γύρω από το "πώς" και "γιατί" εμφανίζονται τα συγκεκριμένα προβλήματα στην παιδική ηλικία και "τι" μπορεί να γίνει για την αντιμετώπισή τους.
Σ' αυτό το σημείο διαπιστώνουμε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του σχολικού-συμβουλευτικού ψυχολόγου σε κάθε σχολείο, ο οποίος μπορεί να συζητήσει με τα παιδιά για τα καθημερινά τους προβλήματα και να τα βοηθήσει να βγουν από το "αδιέξοδο" στο οποίο νιώθουν ότι βρίσκονται.


Εγώ, η Αιθρίνη, ως καλό και έξυπνο "ξωτικό" τριγυρνάω από σχολείο σε σχολείο και ακούω τα παιδιά να μιλάνε για τις ανησυχίες τους, όπως άλλωστε συμβαίνει στην αρχή κάθε νέας σχολικής χρονιάς. Τελικά αποφασίζω να παρακολουθήσω το διάλογο δύο αγοριών, του Γιώργου και του Παναγιώτη, που μου φαίνεται πολύ συναρπαστικός! Σας τον μεταφέρω, λοιπόν, όπως ακριβώς τον άκουσα…


Η νέα σχολική χρονιά έχει ήδη αρχίσει εδώ και βδομάδες και δύο φίλοι της Πέμπτης Δημοτικού, ο Γιώργος και ο Παναγιώτης, συζητούν στην αυλή του σχολείου για τις πρώτες τους εντυπώσεις από τη φετινή σχολική χρονιά.

Γιώργος: Πώς σου φαίνονται τα πράγματα στο  σχολείο μας Παναγιώτη;

Παναγιώτης: Είναι ευχάριστο το περιβάλλον και η δασκάλα μας συμπαθητική αλλά ακόμα δε γνώρισα πολλά παιδιά. Οι περισσότεροι φίλοι μου πηγαίνουν στο σχολείο που πήγαινα πέρυσι, πριν μετακομίσουμε σ' αυτήν τη γειτονιά.

Γιώργος: Μη στεναχωριέσαι, τώρα έχεις εμένα και θα σε γνωρίσω στους υπόλοιπους. Θα περάσουμε καταπληκτικά. Θα δεις!

Παναγιώτης: Σ' ευχαριστώ βρε Γιώργο, αλλά πιστεύω ότι θα μου πάρει χρόνο να κάνω φίλους εδώ. Μόνο εσύ με έκανες να νιώσω τόσο άνετα. Αλλά για πες μου, εσύ είσαι ευχαριστημένος από τη φετινή σχολική χρονιά;

Γιώργος: Είμαι πολύ χαρούμενος που γνώρισα εσένα, αλλά με δυσκολεύουν τα μαθήματα. Ειδικά τα Μαθηματικά νομίζω ότι θα με ζορίσουν πολύ φέτος. Η αλήθεια είναι πώς ποτέ μου δεν είχα καλές σχέσεις μ' αυτό το μάθημα.

Παναγιώτης: Μην το σκέφτεσαι καθόλου. Θα σε βοηθήσω εγώ που είναι το αγαπημένο μου μάθημα. Θα λύνουμε μαζί τις ασκήσεις. Εξάλλου, στα δύσκολα φαίνονται οι φίλοι.

Γιώργος: Ωραία! Νιώθω ήδη καλύτερα! Αλήθεια πώς σου φάνηκε η δασκάλα μας;

Παναγιώτης:Τη βρίσκω συμπαθητική αλλά λίγο αυστηρή. Φέτος τη γνωρίζω και δεν ξέρω ακόμα πώς συμπεριφέρεται στους μαθητές της.

Γιώργος: Μην ανησυχείς καθόλου. Εγώ, που την είχα και πέρυσι, σου δίνω το λόγο μου ότι θα τα πάτε πολύ καλά. Είναι και η πρώτη και νομίζω ότι σε συμπάθησε. Ενδιαφέρεται πολύ για μας. Θυμάσαι προχθές που μας είπε ότι έχουμε φέτος και σχολικό ψυχολόγο στο σχολείο μας;

Παναγιώτης: Ναι το θυμάμαι. Πες μου, τι ακριβώς κάνει ένας ψυχολόγος; Ξέρεις; 

Γιώργος: Απ' ό,τι ξέρω η δουλειά του ψυχολόγου στο σχολείο είναι να ακούει τα προβλήματα των παιδιών και να τα βοηθάει, όσο μπορεί, να τα αντιμετωπίσουν. Το καλό είναι πως, απ' ό,τι άκουσα, μπορούμε να τον βλέπουμε όποτε θέλουμε και ό,τι προσωπικό του πούμε το κρατάει μυστικό. Δεν το λέει σε κανέναν άλλον!

Παναγιώτης: Ακούγεται ενδιαφέρον! Θέλεις να πάμε στο επόμενο διάλειμμα να τον γνωρίσουμε;

Γιώργος: Έγινε! Η περιπέτεια αρχίζει…


Για την πιστή μεταφορά του διαλόγου
Μαρία Φορτοτήρα- Ψυχολόγος Α.Π.Θ.
Master στη Συμβουλευτική Ψυχολογία 



Recent UPdate

 

copyright Mathitis.gr

 

 

Developed by: